javahermarket

javahermarket

آماری شنیدنی از دفاتر ثبت ازدواج

 عکس   آماری شنیدنی از دفاتر ثبت ازدواج

 

اولین اطلاعات خام مربوط به ازدواج مانند سن و سال عروس و داماد، میزان مهریه و شغل آنها در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق ثبت می‌شود.

برنا:یکی از این دفاتر در غرب تهران است که به خاطر موقعیت خوب منطقه‌ای و حسن شهرت، افراد زیادی برای ثبت مهم‌ترین روز زندگی شان به آنجا می‌آیند.


حداکثر زمان استفاده از سفره عقد ۳۰ دقیقه و استفاده از برف شادی ممنوع

دفتری در غرب تهران که در داخل آن برای عروس و دامادها سفره عقد نیز آماده کرده‌ بر سر در ورودی اتاق عقد نوشته است: ”حداکثر زمان استفاده از سفره عقد ۳۰ دقیقه و استفاده از برف شادی ممنوع”.

از سر دفتر دار اجازه می‌گیریم و دفترش را باز می‌کنیم دفتری که اطلاعاتی جالبی در داخل آن وجود دارد( مربوط به ۴ ماه اول سال ۹۰). بیشترین اختلاف سنی ۲۰ سال ، عروس ۸ سال از داماد بزرگ‌تر و مهریه های ۱۴ شاخه گل رزی که به‌گفته مسئول دفترخانه بسیار زیاد شده است.

مشاهدات کلی
سن ازدواج خانم‌ها:

از ۵۰ نفر ۴۳ نفر در رده سنی بین ۲۰ تا ۳۰ سال ازدواج کرده‌اند . کم سن‌ترین عروس ۱۸ ساله با مهریه ۳۱۴ سکه و بزرگترین عروس ۵۵ ساله بوده که مهریه خود را یک روز پس از عقد با مراجعه به دفترخانه بخشیده است.

سن ازدواج آقایان

در میان ۵۰ مورد انتخابی بین آقایان بیشترین رنج سنی ازدواج بین ۲۵ تا ۳۵ سال است که ۳۸ نفر از آقا دامادها در این رده سنی قرار دارند. همچنین فقط ۳ نفر سن کمتر از ۲۵ سال و ۹ نفر سن بیشتر از ۳۵ سال داشته‌اند. بزرگترین داماد این دفترخانه ۸۵ ساله بوده و کوچک‌ترین آنها ۲۴ سال سن داشته‌اند.

۵کیلو طلا، ۱۶ گل رز ارغوانیبه گزارش برنا از میان ۵۰ عروس ۳۵ عروس مهریه‌ای بالاتر از ۳۰۰ سکه داشته‌اند که بیشترین آن ۱۳۶۳ سکه طلا (با توجه به سن عروس) و ۵ سکه طلا بعلاوه ۵ کیلو شمش طلا و ۱۶ شاخه گل رز ارغوانی بوده است.

کمترین میزان مهریه ۵ سکه طلا و موردی بدون مهریه هم وجود داشته است که عروس‌ها شرایط خاص ضمن عقد داشته اند. مانند شرط طلاق ،شرط اجازه خروج از کشور و حق تعیین محل سکونت.

در میان ۵۰ مورد عقد شده ۲ مورد شرط ضمن عقد از طرف عروس ها تعیین شده است و در ۸ مورد از ۵۰ مورد علاوه برمهریه سفر حج عمره و سفر کربلا نیز جزو شرایط عقد بوده است. ۵ مورد علاوه بر مهریه گل رز سفید و ارغوانی جزء مهریه عروس‌ها بوده است

شغل عروس خانم‌هاشاید مواردی که در این باره ذکر شده است به طور کامل نتوان به اظهارات عنوان شده افراد اعتماد کرد. شغل خانم‌ها از ۵۰ نمونه که به طور کاملا اتفاقی در چهار ماه اخیر ثبت شده است .۱۴ نفر خود را دانشجو ، ۱۸ خانه دار، ۱۰ نفر کارمند شرکت خصوصی، ۸ نفر کارمند شرکت دولتی و یک نفر هم شغل آزاد داشته است.

شغل آقا دامادها

از ۵۰ مورد انتخاب شده ۱۵ نفر کارمند شرکت خصوصی ۱۵، نفر کارمند شرکت دولتی، ۱۴ نفر شغل آزاد و ۶ نفر خود را دانشجو معرفی کرده اند.

موارد خاص شغل :

شغل‌های خاص که در این میان ذکر شدند: هنرمند گل دوزی، دبیر فدراسیون ورزشهای رزمی، پرس جوشکار و بازاریاب بوده اند.

نکته قابل تامل در خصوص یکی از ازدواج ها این بوده است که یک زوج قبل از عید امسال عقدشان در محضرخانه مذکور خوانده شده و بعد از عید نوروز برای ثبت طلاقشان به همین محضرخانه مراجعه کرده‌اند.

یادآور می شود این گزارش یک مشاهده میدانی کوتاه است از دفاتر ثبت ازدواج که می‌تواند راهی باشد برای بررسی دقیق تر و کارشناسی تر .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 548
بازدید کل : 8486
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

javahermarket

javahermarket